Medikal turizm denince Türkiye, ilk akla gelen ülkeler arasında yer alıyor. Pek çok alanda olduğu gibi medikal turizmde de sosyal medya platformları önemli bir konuma sahip. Medikal turistlerin sosyal medya uygulamalarından da araştırmalar yaparak tercihlerini yapabileceklerini ifade eden İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu Öğr. Gör. Zeynep Özcan, fenomen doktorların kurdukları samimi bağ ile hedef kitleyi yakalayarak medikal turizme büyük etki sağladıklarını belirtti.
                    
                    
	Medikal turizm, son yıllarda oldukça gündemde. Basit medikal operasyonlardan ciddi cerrahi
	müdahalelere kadar geniş bir yelpazede sağlık hizmeti alan turistler; maliyet, bekleme süresi,
	mahremiyet, gizlilik gibi temel faktörler neticesinde söz konusu hizmetleri almak için
	Türkiye’ye büyük rağbette bulunuyorlar. Sosyal medyanın, medikal turizmde önemli bir
	konumda olduğunu ifade eden İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu, Halkla İlişkiler ve
	Tanıtım Programı’ndan Öğr. Gör. Zeynep Özcan, medikal turistlerin acentalar dışında, sosyal
	medya ortamlarından da araştırmalar yapabildiklerini; hastalarla “duygusal bağ” ve “bizden
	biri” algısı oluşturan fenomen doktorların hastaların tercih süreçlerinde etkili olabileceklerini
	belirtti.
	
	
		“Samimiyet ve duygusal bağ oluşturarak ‘bizden biri’ algısı oluşturuyorlar”
	
		
		Sosyal medya kullanımının toplumda yaygınlaşması çeşitli meslek dallarını popülerleştirirken;
	
		kişilerin tercihlerini de etkiledi. Bunlardan birinin de tıp olduğunu belirten Öğr. Gör. Zeynep
	
		Özcan, “Estetik cerrahi, genel cerrahi, kadın doğum, çocuk hastalıkları, kalp ve damar
	
		hastalıkları, beyin ve sinir hastalıkları gibi çeşitli tıbbi alt alanlarda uzmanlaşan doktorların
	
		sosyal medya platformlarında aktif bir biçimde yer aldıklarını görüyoruz. Sosyal medyadaki
	
		paylaşımlarıyla, sosyal medya kullanıcılarına hitap eden doktorlar, hedef kitleleriyle sağlıklı ve
	
		başarılı iletişim süreçlerinin neticesinde fenomenleşerek birer fenomen doktor haline
	
		geliyorlar. Kullanıcıların özgün bulacağı içerikler paylaşan fenomen doktorlar; samimiyet ve
	
		duygusal bağ oluşturarak ‘bizden biri’ algısı oluşturuyorlar. Bu da medikal turistlerin ilgisini
	
		çekebilecek bir durum. 'Medikal Turizmde Türkiye’deki Fenomen Doktorların Rolüne Yönelik Bir İnceleme: Instagram Örneği' araştırmasına göre; sunulan medikal hizmetin
	
		özelliklerine de doktorların paylaşımlarında sıklıkla rastlanıyor. Medikal hizmetin süresi, ilgili
	
		hizmette yeni teknoloji kullanımı, süreç ve sonuç çıktıları fenomen doktorların
	
		paylaşımlarında iletiliyor.” dedi.
		
		
			Fenomen doktorların paylaşımlarında medikal turistlere yer vermesi ilgi çekiyor
		
			
			Özcan, araştırmada dikkat çeken bir diğer bulgunun da medikal turistlerin paylaşıldığı sosyal
		
			medya içerikleri olduğunu belirterek, “Fenomen doktorların emojilere sıkça yer vermesi,
		
			prezantabl görünüşe sahip olması, kişisel yaşamından kesitler sunması, Türkçe ve İngilizce dili
		
			bir arada ya da doğrudan İngilizce dili kullanması durumlarını görüyoruz. Ayrıca araştırmada
		
			incelenen fenomen doktorlar içerisinde bir fenomen doktorun doğrudan bir medikal turistin
		
			mesajına yer vermesi, farklı bir medikal turistin nereden geldiğini belirterek fotoğrafını
		
			paylaşması gibi detaylar da ilgi çekiyor.” şeklinde ifade etti.