İstanbul Gelişim Üniversitesi

Gelişim Haber

“Fenomen doktorların, medikal turizme etkisi büyük”

Medikal turizm denince Türkiye, ilk akla gelen ülkeler arasında yer alıyor. Pek çok alanda olduğu gibi medikal turizmde de sosyal medya platformları önemli bir konuma sahip. Medikal turistlerin sosyal medya uygulamalarından da araştırmalar yaparak tercihlerini yapabileceklerini ifade eden İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu Öğr. Gör. Zeynep Özcan, fenomen doktorların kurdukları samimi bağ ile hedef kitleyi yakalayarak medikal turizme büyük etki sağladıklarını belirtti.

Medikal turizm, son yıllarda oldukça gündemde. Basit medikal operasyonlardan ciddi cerrahi
müdahalelere kadar geniş bir yelpazede sağlık hizmeti alan turistler; maliyet, bekleme süresi,
mahremiyet, gizlilik gibi temel faktörler neticesinde söz konusu hizmetleri almak için
Türkiye’ye büyük rağbette bulunuyorlar. Sosyal medyanın, medikal turizmde önemli bir
konumda olduğunu ifade eden İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu, Halkla İlişkiler ve
Tanıtım Programı’ndan Öğr. Gör. Zeynep Özcan, medikal turistlerin acentalar dışında, sosyal
medya ortamlarından da araştırmalar yapabildiklerini; hastalarla “duygusal bağ” ve “bizden
biri” algısı oluşturan fenomen doktorların hastaların tercih süreçlerinde etkili olabileceklerini
belirtti.

“Samimiyet ve duygusal bağ oluşturarak ‘bizden biri’ algısı oluşturuyorlar”

Sosyal medya kullanımının toplumda yaygınlaşması çeşitli meslek dallarını popülerleştirirken;
kişilerin tercihlerini de etkiledi. Bunlardan birinin de tıp olduğunu belirten Öğr. Gör. Zeynep
Özcan, “Estetik cerrahi, genel cerrahi, kadın doğum, çocuk hastalıkları, kalp ve damar
hastalıkları, beyin ve sinir hastalıkları gibi çeşitli tıbbi alt alanlarda uzmanlaşan doktorların
sosyal medya platformlarında aktif bir biçimde yer aldıklarını görüyoruz. Sosyal medyadaki
paylaşımlarıyla, sosyal medya kullanıcılarına hitap eden doktorlar, hedef kitleleriyle sağlıklı ve
başarılı iletişim süreçlerinin neticesinde fenomenleşerek birer fenomen doktor haline
geliyorlar. Kullanıcıların özgün bulacağı içerikler paylaşan fenomen doktorlar; samimiyet ve
duygusal bağ oluşturarak ‘bizden biri’ algısı oluşturuyorlar. Bu da medikal turistlerin ilgisini
çekebilecek bir durum. 'Medikal Turizmde Türkiye’deki Fenomen Doktorların Rolüne Yönelik Bir İnceleme: Instagram Örneği' araştırmasına göre; sunulan medikal hizmetin
özelliklerine de doktorların paylaşımlarında sıklıkla rastlanıyor. Medikal hizmetin süresi, ilgili
hizmette yeni teknoloji kullanımı, süreç ve sonuç çıktıları fenomen doktorların
paylaşımlarında iletiliyor.” dedi.

Fenomen doktorların paylaşımlarında medikal turistlere yer vermesi ilgi çekiyor

Özcan, araştırmada dikkat çeken bir diğer bulgunun da medikal turistlerin paylaşıldığı sosyal
medya içerikleri olduğunu belirterek, “Fenomen doktorların emojilere sıkça yer vermesi,
prezantabl görünüşe sahip olması, kişisel yaşamından kesitler sunması, Türkçe ve İngilizce dili
bir arada ya da doğrudan İngilizce dili kullanması durumlarını görüyoruz. Ayrıca araştırmada
incelenen fenomen doktorlar içerisinde bir fenomen doktorun doğrudan bir medikal turistin
mesajına yer vermesi, farklı bir medikal turistin nereden geldiğini belirterek fotoğrafını
paylaşması gibi detaylar da ilgi çekiyor.” şeklinde ifade etti.

 

“Fenomen doktorların, medikal turizme etkisi büyük” Eklenme Tarihi: :   9 Mayıs 2023 Salı

Akreditasyon yenileme çalışmaları kapsam...

Mühendislik fakültelerini değerlendiren, kâr amacı gütmeyen ve bağımsız bir...

Eklenme Tarihi: :   21 Kasım 2024 Perşembe

Sinemanın Gücüyle Sürdürülebilirlik: İGÜ...

İstanbul Gelişim Üniversitesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Müdürlüğü ve Güz...

Eklenme Tarihi: :   20 Kasım 2024 Çarşamba


AQAS AHPGS ABET SGHM
IQD TSE SKS