İstanbul Gelişim Üniversitesi

Gelişim Haber

Propaganda savaşının sosyal medya cephesi

Rusya’nın Ukrayna’yı işgalinin üzerinden 49 gün geçti. Uluslararası kamuoyunun desteğini arkasına büyük oranda alan Ukrayna’nın, propaganda savaşında Rusya’yı oldukça geride bıraktığı söyleniyor. Bu propaganda savaşının nasıl yürütüldüğüne ve uluslararası iletişim stratejilerine dair açıklamalarda bulunan Doç. Dr. Sarp Bağcan, Ukrayna savaşının tarihte bir dönüm noktası olduğunu belirtti.

Ukrayna’daki savaşın geldiği noktada bir barış antlaşması veya ateşkes üzerinde oluşan tartışmalar hâlen sürmekte. Zaman içerisinde taraflardan gelen açıklamaların ve tarafların kullandığı görüntülerin ne kadar gerçeği yansıttığı, bunların sadece birer propaganda malzemesi halinde mi kullanıldığı üzerine konuşmalar devam ediyor.

YANILGIYA AÇIK BİR MANİPÜLASYON ORTAMI VAR

Sosyal medya hesaplarından yayılan anlık görüntü ve enformasyonlarla yanlış yönlendirmeler olabileceğini söyleyen İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nden Doç. Dr. Sarp Bağcan, “Konunun uzmanları, akademisyenler, siyasetçiler, karar vericiler de anlık veriyle beslenebiliyor. Bu da her türlü yanılgıya açık bir manipülasyon ortamı oluşturuyor.” diyerek, oluşan kitle psikolojisinin duygusal kararlar vermeyi tetiklediğini ve hatta oluşan gündemin motivasyonuyla toplumları, hükümetleri de rasyonel olmayan hareketlere zorlayabildiğini belirtti.

POPÜLER KÜLTÜRÜN EKOLOJİK YANSIMALARI

Günümüzde herhangi bir olay yaşandığında, bunun sosyal medyadan tutun da konvansiyonel medyaya kadar birçok yansımaları oluyor. Grammy Ödülleri’nde ve Hollywood yıldızları tarafından farklı alanlarda Zelenski’yi destekleyen paylaşımların olmasını popüler kültürün yansımaları olarak değerlendiren Doç. Dr. Sarp Bağcan, siyasetçilerin yürüttüğü kamuoyu diplomasisinin tek başına yeterli olmadığını belirterek, “Mesele sadece görünen, siyasetçinin ve diplomasinin yürüttüğü bir şey değil. Demokratik ve uluslararası örgütlerin de desteklediği, sanatçı ve ünlülerle harmanlanmış bir popüler kültür.” şeklinde değerlendirdi.

KÜRESEL ŞİRKETLERİN BİRÇOĞU RUSYA’DAN ÇEKİLİYOR

Uzun sürmesi beklenen savaş bitse bile savaşın üzerinden yürütülen propaganda savaşı devam edecek gibi gözüküyor. Küresel şirketlerin birçoğu, Rusya’nın Ukrayna’yı işgaline tepki olarak Rusya’dan ayrıldı ve ayrılmaya devam ediyor. Durdurulan Rus gemileri, sınır dışı edilen diplomatlar vb. unsurlarla ekonomik, siyasi ve kültürel bir geniş pres mevcut. Fiilen cephede çatışmasalar bile birçok ülke savaşmak dışında izolasyona ve baskıya ilişkin pek çok şeyi en üst düzeyde yapıyor. Ekonomik, politik, askeri altyapılarla birlikte belki de daha öncesinden başlayarak yeni sistemin iletişimsel-kültürel ayağı ve alt yapısı bir yönüyle hazırlanmış durumda bulunuyor.
 

Propaganda savaşının sosyal medya cephesi Eklenme Tarihi: :   13 Nisan 2022 Çarşamba

Akreditasyon yenileme çalışmaları kapsam...

Mühendislik fakültelerini değerlendiren, kâr amacı gütmeyen ve bağımsız bir...

Eklenme Tarihi: :   21 Kasım 2024 Perşembe

Sinemanın Gücüyle Sürdürülebilirlik: İGÜ...

İstanbul Gelişim Üniversitesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Müdürlüğü ve Güz...

Eklenme Tarihi: :   20 Kasım 2024 Çarşamba


AQAS AHPGS ABET SGHM
IQD TSE SKS