İstanbul Gelişim Üniversitesi

Gelişim Haber

Nielsen Medya Genel Müdürü Erdem Tolon İstanbul Gelişim Üniversitesi’ne konuk oldu

Nielsen Medya Genel Müdürü Erdem Tolon İstanbul Gelişim Üniversitesi’ne konuk oldu

 İstanbul Gelişim Üniversitesi Yeni Medya Bölümü ve Fütürizm Kulübü’nün, Yrd. Doç. Dr. Semra Geçkin Onat'ın danışmanlığında düzenlediği ‘Yeni Medya Araştırmaları’ programına Nielsen Medya Genel Müdürü Erdem Tolon konuk oldu.

 Konuşmasında dijitalleşmenin önemini vurgulayan Tolon, ‘Neleri İzliyoruz, Dinliyoruz ve Satın Alıyoruz’ sorularına cevap verdi. Dijitalleşmenin yenilikçi olduğu kadar yıkıcı olduğuna da dikkat çeken Tolon, hangi meslek grubundan olursak olalım bugünün trendlerini takip etmek zorunda olduğumuzu vurgulayarak dijital dünya ile iç içe olunduğu halde dijitalleşmenin sonuçlarını anlamakta güçlük çekildiğini dile getirdi.

 ''Dijitalleşme ile yeni bir dünyaya giriyoruz. Çocuklar bu dünyanın yeni oyuncularıdır, çünkü bizden daha çok dijital dünyada yaşıyorlar'' diyen Tolon, hazırlamış olduğu sunumu katılımcılarla paylaştı. ‘‘Çocuk izleyicileri hedefleyen bir Youtube videosunun yüz milyon dolarlık bir sinema filminin fragmanından daha fazla izlenmesi çocukların dijital dünyada ne kadar önemli bir rol oynadıklarını gözler önüne seriyor’’ diyen Tolon, çocukları anlamanın geleceği kazanmak olduğunun altını çizdi.

Bugünün Petrolü: Büyük Veri

 Dijitalleşme ile ortaya çıkan Internet Of Things (Nesnelerin İnterneti) ve Virtual Reality (Sanal Gerçeklik) gibi trendlerin iş yapış şekillerini önemli ölçüde değiştirdiğini belirten Tolon, veriyi doğru okuyabilen ve işleyebilen şirketlerin büyük başarılara imza atacağını, bu açıdan günümüzde verinin petrol kadar değerli olduğunu vurguladı. Ayrıca sosyal ağlarda aktif olmamızın büyük veriye katkı sağladığını ve araştırma şirketlerinin bu veriler üzerinden geçmişi tarayıp daha başarılı sonuçlar aldığına dikkat çekti. Son olarak Türkiye’deki dijital reklamlara değinen Tolon, en fazla reklam veren mecraların alışveriş siteleri olduğunu, ancak reklamların teknik olarak görüntülenme alsa da çoğu zaman gerçek anlamda hedef kitleye ulaşamadığını aktardı.

 Konuşmasının ardından İstanbul Gelişim Üniversitesi öğrencilerinin sorularını yanıtlayan Tolon’a, Yeni Medya Bölümü ve Fütürizm Kulübü adına teşekkür plaketi takdim edildi. Yeni Medya Bölümü ve Fütürizm Kulübü’nün güz dönemindeki üçüncü ve son etkinliği böylece sona erdi.

Nielsen Medya Genel Müdürü Erdem Tolon İstanbul Gelişim Üniversitesi’ne konuk oldu Eklenme Tarihi: :   14 Aralık 2017 Perşembe

İGÜ’den eğitim ve inovasyonda yeni ufukl...

İstanbul Gelişim Üniversitesi, Air Anka Havayolları A.Ş. ile önemli bir iş ...

Eklenme Tarihi: :   17 Ekim 2024 Perşembe

İstanbul Gelişim Üniversitesi öğrencisi ...

İstanbul Gelişim Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencisi Nuri Kılıç...

Eklenme Tarihi: :   17 Ekim 2024 Perşembe


AQAS AHPGS ABET SGHM
IQD TSE SKS