İstanbul Gelişim Üniversitesi

Gelişim Haber

İ.G.Ü Y.Ö.K Kurumları Düzeyinde Eğitim ve Geleceği Çalıştayı “Türkiye’de Spor Eğitimi Ve Geleceği”

İ.G.Ü Y.Ö.K Kurumları Düzeyinde Eğitim ve Geleceği Çalıştayı “Türkiye’de Spor Eğitimi Ve Geleceği”

MODERATÖR: Yrd. Doç. Dr. Kubilay ÇİMEN

RAPORTÖRLER: Öğr. Gör. Tekmil Sezen GÖKSU, Öğr. Gör. Deniz Demir BOLÇAY,  Araş. Gör. Harun AYAR

ADI SOYADI

GÖREVİ

Doç. Dr. Ahmet BULGURCUOĞLU

Esenyurt Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Müdürü

Doç. Dr. Veysel KÜÇÜK

Marmara Üniversitesi

Spor Bilimleri Fakültesi Dekan Yardımcısı

Doç. Dr. Çetin ÖZDİLEK

Dumlupınar Üniversitesi

Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu

Nuri DEMİRCİ

Gençlik ve Spor Genel Müdür Yardımcısı ( Eski )

Gençlik ve Spor Eğitim Kurulu Daire Başkanı ( Eski )

Cemil BOZ

İstanbul Gençlik Hizmetleri Spor İl Müdürü

Barbaros AKKAŞ

Türkiye Basketbol Federasyonu Milli Takımlar ve Altyapı Genel Menajeri ( Eski )

Ramazan Hakan YILMAZ   

İstanbul Tenis Eğitim Spor Kulübü Başkanı

Taner ATASOY

İBB. Gençlik ve Spor Md.

Eğitim ve Kamplar Koordinatörü

İBB. Engelliler Md. Spor ve Rehabilitasyon Eğitim ve Hizmetleri Koordinatörü ( Eski)

Emre DÜZGÜN

7/ 24 Fitness Club Firma Yetkilisi

Sıtkı Hakan DİKEN

ABC Denizcilik ve Eğitim Merkezi

Adnan KABASAKAL

Bost Fitness & Spa İşletme Müdürü

 

‘’Türkiye’de Spor Eğitimi ve Geleceği” çalıştayı İstanbul Gelişim Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu tarafından, 25.10.2017 tarihinde alanında uzman akademisyenler reel sektör temsilcileri ve yerel yönetimleri temsilen gelen katılımcılarla gerçekleştirilmiştir. Ülkemizde beden eğitimi ve spor ile ilgili sorunlar ele alınmış ve çözüm önerileri ortaya koyulmuştur.

 

EĞİTİM KURAMLARINDA SPOR EĞİTİMİNİN YAPISAL ANALİZİ

Ülkemizde temel eğitimde (okul öncesi ve ilkokul seviyesinde) spor eğitiminin yapısal analizi.

Branşlaşma öncesi duygusal, sosyal ve temel motor beceriler gelişim düzeylerinde hazırbulunuşluk etkileri.

SORUNLAR

·         İlkokul ve okul öncesi eğitimde beden eğitimi öğretmenlerinin istihdamının yeterli düzeyde olmaması,

·         Devlette beden eğitimi bölümlerinde akademisyenlere okul öncesi eğitimin verilmemesi,

·         Okul öncesi okullaşma oranının diğer ülkelerden daha az olması, tesisleşme sayısının çok az olması,

·         Öğretmenlik Bölümüne personel alımı yapılırken, okul öncesi, ilkokul ve ortaöğretim eğitim ve öğretimine göre şartlar belirlenememesi,

·         Ülkemizde spor tesislerinin ülkemizde bir standardı olmaması,

·         Beden Eğitimi Öğretmenlerinin, görevlendirilme sıklıkları, tesis, donanım ve eğitmen olarak mesleki alt yapının yetersiz olması,

·         Aktif spor yapan çocuklar için okul programının uygun halde olmaması,

ÇÖZÜM ÖNERİLERİ:

·         Okul Öncesi ve İlkokulda Beden Eğitimi Öğretmeni atamaları kesinlikle yapılmalıdır.

·         Beden Eğitimi Spor Yüksekokulları, Spor Bilimleri Fakültelerin de, öğretmenlik bölümlerinde okulöncesi, ilkokul da eğitim için ilgili  içerikleri konulmalıdır.

·         Aileler de spor bilincinin geliştirilmesi ve halktaki spor kültürünün geliştirilmesi hedef alınarak devlet desteği ve politikalar arttırılmalı yeniden düzenlenmelidir.

·         Okul öncesi eğitimde, çocukların yetenekleri, bu yeteneklerinin aşamalı olarak takip edildiği Gençlik ve Spor Müdürlüğü adı altında beceri karneleri oluşturulmalıdır.

·         Okul sonrası kulüp aktiviteleri, çevre tesislerin ve kaynaklar kullanılarak çocukların sosyal ve sportif aktivitelerde bulunmaları sağlanmalıdır.

·         Okul takımlarında başarılı olan öğrencilerin mezun olduktan sonra kulüplere yönlendirilmesi gerekmektedir.

·         Okul öncesinde temel hareket eğitimi verilmeli, branşlaşmaya gidilmemelidir.

·         İlkokulda kaldırılan beden eğitimi derslerinin tekrardan konması gerekmektedir.

Temel spor eğitimi düzeyinde yetişen eğitmenlerin formasyon eğitimi verimliliği

·         Beden Eğitimi Öğretmenliği Bölümüne alım yapılırken, belirli özellikler belirtilmemesi,

·         Sporun uygulama alanlarında özellikle öğretmenlik uygulamasının eksiği bulunması,

·         Formasyon eğitimleri, eğitimci yetiştiren bölümlere ait olmalı ve okul öncesi, ilkokul ve ortaöğretim olarak ayrım yapılmaması,

·          Formasyon eğitimin tüm bölümlerde olması,

Çözüm önerileri:

·         Beden Eğitimi Öğretmenliği bölümü için mülakat sistemi geliştirilmelidir.

·         Besyo formatının Okul Öncesi, Ortaokul olarak müfredatın ayrılması ve ihtisaslaşmak gerekmektedir.

·         Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği 3’e ayrılmalıdır. (Okul Öncesi, İlk Okul, Orta Öğretim)

·         Her bölüm için açılan formasyon eğitimleri kaldırılmalıdır.

 

Temel spor eğitimi düzeyinde spor tesisi ve donanım konusunda ergonomi standartlarının eğitme etkisi.

SORUNLAR

·         Okul öncesi ve ilkokullarda eğitim gören çocukların fiziksel ve psikolojik durumları göz önünde bulundurularak standardize edilen tesislerin bulunmaması,

·         Her okulun spor tesisi olmaması,

·         Her okul çağına göre hazırlanmış müfredat, tesis donanımı ve ekipmanların bulunmaması,

ÇÖZÜM ÖNERİLERİ:

·         Her okulun tesisi olmasa bile, belirli lokasyonlarda spor tesisi belirlenip merkezlere yakın olarak taşınabilir sistem yapılabilir.

·         Fiziki yapı ve malzemeler kullanılabilecek şekilde olmalı, özellikle hedef kazanımlara yönelik mühendislik fakültesi ve uzmanlarca iş birliğiyle bir araya gelerek sistemli yol izlenmelidir.

Ülkemizde orta öğretim düzeyinde spor eğitiminin yapısal analizi.

SORUNLAR

·         Türkiye’de özellikle Beden Eğitimi Öğretmenliği görev tanımı belirsiz olması,

·         Beden Eğitimi Öğretmenlerinin, görevlendirilme sıklıkları, tesis, donanım ve eğitmen olarak mesleki alt yapının yetersiz olması,

·         Branşların dönem içinde işlendiği haftaların yeterli olmadığı,

 

ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

·         Beden Eğitimi öğretmenin gerekli araç ve gereç kullanımı, bunun kılavuzunu sağlamak, temel beceri düzeylerini geliştirmeyi sağlayacak müfredat gerekmektedir.

·         Haftalık Programların geliştirilmesi temel fiziksel yeterliliğin sağlanması ve eğitmenin mesleki yeterliliği sağlanmalıdır.

·         Beden Eğitimi ders müfredatının coğrafi koşullar ve meslek alt yapısı etkili olmalıdır.

Ülkemizde Üniversite düzeyinde Spor Eğitiminin yapısal analizi

SORUNLAR

·         BESYO bölümlerinin halkın spor kültürünü arttırıcı ve fiziksel etkinlik aktivitelerini yeterince yaptırmaması,

·         Sağlık kültür ve spor daire başkanlıklarının sporun içinden gelen bireylerce idare ve organizasyonlarının yapılmadığı,

·         Üniversitelerde sosyal, kültürel ve spor ile ilgili aktivite eksikliği bulunması,

·         Sağlık kültür ve spor daire başkanlıklarının kampüs rekreasyonu faaliyetlerini çalışan personel ve öğrencilerin serbest zaman aktivitelerinin yapılmaması,

·         Üniversitelerin çeşitli bölümleri, disiplinler arası etkileşim boyutunda seçmeli derslerin bulunmaması,

ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

·         Üniversitelerin BESYO bölümlerinin özellikle halka spor yaptırması konusunda öncü olması gerekmektedir.

·         Sağlık kültür ve spor daire başkanlıklarının aktif çalışıp ve spor içinden gelen kişilerden yardımcı olabilecek görevliler olmalıdır.

·         Sosyal etkinlik yeni iş sahaları olarak, müfredatlara seçmeli ders olarak konulmalıdır.

·         Kampüs içerisinde öğrencilere rekreatif anlamda olanak sağlanmalıdır.

·         Gençlik ve Spor Bakanlığınca üniversite sporlarına yönetmelikler ve etkin uygulama alanlarında destek verilmelidir.

Engellilerde Spor Eğitimin yapısal analizi

·         Ülkemizde temel eğitimde (okul öncesi ve ilkokul seviyesinde) engelliler spor eğitiminin yapısal analizi.

SORUNLAR

·          Engellilerle ilgili rapor teşhislerinin net olarak belirlenmemesi,

·          Engellilerin eğitim ve iş sahalarında bulunmalarıyla ilgili program geliştirilmemesi,

·          YÖK tarafından özel durumda olan bireylere verilen haklar,

·          Bedensel engellilerin taşınabilir sistemle ulaşılabileceği spor komplekslerinin olmaması,

·          Engellilerin örgün eğitim içerisinde spor yapmalarına imkan bulunmaması,

·          Özellikle engelli öğrencilerin belirli bölümlere alınma şartları ve kontenjan sorunu bulunması,

ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

·         Yerel yönetimlerin örgün eğitimlerdeki engellilerin yerel yönetimlerdeki spor politikalarının yenilenmesi gerekmektedir.

·         Müfredat bakımından engellilerin sporu yapabilmesi için programlar gerçekleştirilmelidir.

·         Üniversitelerde engellilerle ilgili BESYO’larda bölüm arttırılmalıdır.

Ülkemizde Üniversite düzeyinde Engelliler Spor Eğitiminin yapısal analizi

SORUNLAR

·         Üniversitelere zihinsel ve otizmli bireylere yönelik kontenjan açılması ve kontenjanın herhangi bir seviyesinin belirlenmemesi,

·         Üniversitelerde taşınabilir eğitimin bulunmaması,

ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

·         Zihinsel ve otizmli bireylerin üniversitelere giriş şartlarında düzenlemelerin yapılması

·         Engelli bireylere ulaşımın kolaylaştırılması gerekmektedir.

·         Spor Eğitimcilerinin Eğitimi

Beden Eğitimi Bölümlerinde Eğitim

SORUNLAR

·         Akademisyenlerin gelişim süreçlerinin iyileştirilmemesi,

·         Öğretim görevlisi, öğretim üyesi yetiştirilmesinde müfredat kalitesinde yaşanan problemler olması,

·         Öğretim ve Öğretim görevlilerinin çok fazla ders yükünün olması,

ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

·         Eğitimcilerin mezun olduktan sonra belli periyotlarla gelişim seminerlerine alınması gerekmektedir.

·         Ders müfredatlarının yeniden düzenlenmesi gerekmektedir.

·         Akademisyenlerin ders yüklerinin azaltılması gerekmektedir.

Öğrenci Kontenjanları

·         Öğrenci alım kriterleri belirlemede mevzuat eksikliği olması,

·         Müfredatlar da teorik ve uygulama ders sayısının yetersiz olması,

·         BESYO bölümlerinde 4 yıllık öğrenim planlamasının değiştirilmesi,

·         BESYO bölümlerinden mezun olan öğrenciler için mesleki tanımlamaların resmi olarak yapılmaması,

ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

·         Spor bilimleri dernekleri, spor bilimci akademisyen komisyonlarına destek alıp uzun vadede yapılandırılmalıdır.

·         Çift anadal, Yandal, Farabi, Erasmusu dikkate alarak ilk 2 yıl tüm dersler aynı 3 ve 4 te uzmanlaşma belirlenmelidir.

·         Mevzuat, kanunlarca, iş tanımı yapılmalı, resmi görev alacağı yerler belirlenmelidir.

·         Spor Bakanlığı veya Hükümet görevlileri tarafından mevzuatlar planlanmalı ve yapılandırılmalıdır.

İ.G.Ü Y.Ö.K Kurumları Düzeyinde Eğitim ve Geleceği Çalıştayı  “Türkiye’de Spor Eğitimi Ve Geleceği” Eklenme Tarihi: :   3 Kasım 2017 Cuma

İstanbul Gelişim Üniversitesi ve Pakista...

İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), uluslararası akademik iş birliklerini ...

Eklenme Tarihi: :   13 Aralık 2024 Cuma

İGÜ öğrencisinden büyük başarı: ABD’de T...

Cumhurbaşkanlığı resmi sitesinde de duyurulduğu üzere, Tokat Erbaa Yılmaz K...

Eklenme Tarihi: :   13 Aralık 2024 Cuma


AQAS AHPGS ABET SGHM
IQD TSE SKS