İstanbul Gelişim Üniversitesi

Gelişim Haber

İş görüşmesinde etkili iletişim için 10 püf noktası

İş görüşmeleri kişilerin hayatını önemli ölçüde etkileyebilen bir yapıya sahip. Etkili iletişim konusunda tecrübe edinerek mülakatların rahat ve etkili geçebileceğini söyleyen Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Burcu Şahin, 10 adımda iş görüşmesinde yapılması ve yapılmaması gerekenleri anlattı.


Biriyle ilk tanışmada çok kısa sürede bir fikir oluşur. Kişi çoğu zaman bu fikrin kaynağını bilemez. 10 saniyelik çok kısa bir zaman zarfında beyin, karşısındakinin beden dilinden giyimine, kullandığı aksesuarlara, ses tonunun uyandırdığı hisse kadar birçok unsuru analiz eder ve iletir. Birinde olumlu ya da olumsuz bir ilk izlenim bırakmak çok kısa bir sürede gerçekleşir. İş görüşmelerinde iyi bir izlenim bırakmak için etkili iletişim yollarını öğrenip uygulayarak başarılı bir mülakat geçirmenin mümkün olduğunu söyleyen İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nden Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Burcu Şahin, sözlü iletişim dışında beden diliyle de ifade yolları olduğunu belirtti.

TAKLİT EDİLMESİ EN ZOR DUYGU SAMİMİYET

Duruş, bakış, ses tonu ve vurguların, ruh halinin bir yansıması olduğunun göz ardı edilmemesi gerekiyor. İletişimde taklit edilmesi en zor duygunun samimiyet olduğunu belirten Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Burcu Şahin, “Karşımızdaki kişi beden dili okuma hakkında bilgi sahibi olmasa dahi içgüdüsel bir biçimde samimiyetimizi ve güvenilirliğimizi büyük ölçüde algılayacaktır.” diyerek,  sözsüz iletişimin sadece beden dilinden, kullanılan jest ve mimiklerden oluşmadığını; tercih edilen renkler, kullanılan aksesuarlar, giyim tercihlerinin ortama uygunluğunun da kişi hakkında fikir verebileceğini belirtti.

İŞ GÖRÜŞMESİNDE YAPILMASI VE YAPILMAMASI GEREKENLER

1-Görüşmeye 10 dakika önce gidin
Mülakatlara belirtilen saatten 10 dakika önce gitmek size hazırlanmak için kısa bir süre sağlayacaktır. Diğer yandan bekleme odalarının da gözlem için uygun alanlar olduğu unutulmamalıdır.

2-Karşınızdakini dinleyin
Etkili iletişim için karşınızdakini aktif dinlemelisiniz. Her zaman konuştuğunuz kişi ya da kişilere tamamen dönük olun.

3-Açık ve anlaşılır bir dil kullanın

Konuşurken açık ve anlaşılır bir dil kullanın. Sesiniz kendinize güveninizi yansıtsın. Anlamı tartışmalı ya da az bilinen sözcükler kullanmaktan kaçının.

4-Hazırlıksız gitmeyin
Konunuza hâkim olun. Ancak cevabını bilmediğiniz bir soruyla karşılaştığınızda bu konuda da dürüst olun.

5-Eleştirilere açık olun
Eleştirilere verdiğiniz sözel ve sözel olmayan tepkilere özen gösterin.

6-Elleriniz her zaman serbest ve görünür olsun
Masanın altında ya da ceplerinizde tutmanız karşınızdakinde güvensizlik hissi uyandırabilir.

7-Uygun ölçüde ve şiddette jestler yapın
Rahat ve yumuşak jestler, kendinize güveninizi ve konuya hâkimiyetinizi yansıtacaktır. Sinirli ve gergin jestler yapmaktan kaçının.

8-Göz teması kurun
Uygun göz teması, bir yandan ilgi ve güven belirtisi oluştururken diğer yandan karşınızdakinin dikkatini canlı tutmanızı da sağlar.

9-Gülümseyin
Gülümseme iki insan arasında oluşturulabilecek en hızlı bağdır. Sözlerinizi ve samimiyetinizi içten bir gülümseme ile destekleyin.

10-Tepkilere dikkat edin
Konuşurken geri bildirimleri gözlemlemeyi ve mesajlarınızı bu doğrultuda yeniden düzenlemeyi ihmal etmeyin.

İş görüşmesinde etkili iletişim için 10 püf noktası Eklenme Tarihi: :   19 Nisan 2022 Salı

İGÜ ADSUAM ve SGK arasında protokol imza...

İstanbul Gelişim Üniversitesi Ağız ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Mer...

Eklenme Tarihi: :   19 Mart 2024 Salı

İGÜ-TTO tarafından TÜBİTAK MAM'a ziyaret...

İstanbul Gelişim Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi (İGÜ-TTO) tarafından...

Eklenme Tarihi: :   18 Mart 2024 Pazartesi


ABET AQAS AHPGS